Przeznaczenie:
Zewnętrzny system parkowania ZSP-01 znajduje zastosowanie w sterowaniu procesem parkowania/dokowania pojazdu.
Opis konstrukcji:
System składa się z czujnika ultradźwiękowego oraz puszki sterowniczej.
Czujnik ultradźwiękowy umożliwia pomiar odległości w zakresie 0,3 m do 2,75 m* . Czujnik posiada filtry, które umożliwiają ignorowanie małych obiektów i zwracanie rezultatów tylko obiektów o dużym echu akustycznym. Urządzenie przeprowadza autokalibrację w czasie rzeczywistym (napięcie zasilające, wilgotność, szumy tła).
Puszka sterownicza jest wykonana z tworzywa oraz posiada 5 dławnic umożliwiających szczelne wyprowadzenie okablowania. Umożliwia podłączenie dwóch urządzeń sygnalizacyjnych (wewnętrzne, zewnętrzne) oraz czujnika ultradźwiękowego. Dodatkowo posiada wyjście przekaźnikowe zmieniające stan gdy odległość od pojazdu jest mniejsza lub równa od dolnego progu.
Opcjonalnie elementy ZSP-01 można rozszerzyć o inne produkty W2 umożliwiające sygnalizację zewnętrzną (sygnalizator SO-Ad3) oraz sygnalizację wewnętrzną (wieża sygnalizacyjna WS-Ad). Przy takim rozwiązaniu użytkownik otrzymuje kompletny system umożliwiający pomiar odległości parkowanego obiektu oraz sygnalizację świetlną poszczególnych etapów procesu.
Zewnętrzny system parkowania ZSP-01 umożliwia podłączenie produktów innych producentów (sterowniki PLC, inne urządzenia sygnalizacyjne lub wykonawcze).
* przy zamówieniu większej ilości istnieje możliwość poszerzenia górnego zakresu do 7,5 m.
|
PUSZKA STEROWNICZA |
ULTRADŹWIĘKOWY CZUJNIK ODLEGŁOŚCI |
Napięcie zasilania |
24 V DC |
3-5,5 V DC |
Pobór prądu w stanie działania |
<15 mA |
~3,4 mA |
Częstotliwość odświeżania |
10 Hz |
10 Hz |
Zakres pomiaru odległości |
– |
0,3-2,75 m* |
Zakres temperatury pracy |
-10°C ÷ +55°C |
-10°C ÷ +55°C |
Stopień ochrony zapewniany przez obudowę |
IP65 |
IP67 |
Maksymalny przekrój przewodu |
2,5 mm2 |
– |
Masa |
~350 g |
~60 g |
Wymiary |
~162x104x55 mm |
~65,1×43,8 mm |
* przy zamówieniu większej ilości istnieje możliwość poszerzenia górnego zakresu do 7,5 m.
Sterowanie:
Po podłączeniu do zasilania puszki sterowniczej sprawdzane są ustawienia przełączników odpowiedzialnych za próg dolny i próg górny zgodnie z tabelami 1 i 2. Zmianę ustawień zakresów można dokonywać podczas pracy urządzenia.
Pr.1 |
Pr.2 |
Pr.3 |
Odległość [cm] |
|
Pr.1 |
Pr.2 |
Pr.3 |
Odległość [cm] |
0 |
0 |
0 |
30 |
|
0 |
0 |
0 |
100 |
1 |
0 |
0 |
35 |
|
1 |
0 |
0 |
125 |
0 |
1 |
0 |
40 |
|
0 |
1 |
0 |
150 |
1 |
1 |
0 |
60 |
|
1 |
1 |
0 |
175 |
0 |
0 |
1 |
65 |
|
0 |
0 |
1 |
200 |
1 |
0 |
1 |
70 |
|
1 |
0 |
1 |
225 |
0 |
1 |
1 |
75 |
|
0 |
1 |
1 |
250 |
1 |
1 |
1 |
80 |
|
1 |
1 |
1 |
275 |
Tab.1 Ustawienie wartości dolnego progu Tab.2 Ustawienie wartości górnego progu
Na podstawie informacji z ultradźwiękowego czujnika odległości, wybranych zakresów i wejścia sterującego, urządzenie generuje sygnał sterujący sygnalizatorów firmy W2. W poniższej tabeli przedstawiono zależność pomiędzy odległością a sygnałem optycznym. W przypadku wieży montowanej wewnątrz zmiana światła z czerwonego na zielony następuje ze zwłoką 5 sek.
Ponadto w przypadku gdy odległość pojazdu od czujnika jest równa lub mniejsza od dolnego progu zmienia się stan na wyjściu przekaźnika. Przy pomocy zwory znajdującej się na płytce drukowanej możliwy jest wybór sygnału wyjściowego dla zewnętrznego systemu sterowania. Układ umożliwia wybór pomiędzy sygnałem: 24 V DC i stykiem NC przekaźnika.
Opcjonalnie istnieje również możliwość podłączenia systemu tak, aby mechaniczny przycisk był zastąpiony czujnikiem położenia spoczynkowego pomostu, wykonującego sygnalizację zakończenia przeładunku automatycznie.
UWAGA!!!
W przypadku braku podłączenia czujnika ultradźwiękowego lub uszkodzenia przewodu czujnika urządzenia sygnalizacyjne zaczynają mrugać światłem czerwonym z częstotliwością 1 Hz.
Opis wyprowadzeń puszki sterującej
Podłączenie urządzeń zewnętrznych
Wymiary puszki sterowniczej: